020-2612837

Home

Meer omzet met live chat, kan dat?

Als je regelmatig terugkomt op onze blog, dan weet je eigenlijk al een beetje wat live chat is en hoe het aan je inkomsten kan bijdragen. Zo houdt het bijvoorbeeld je klanten tevreden, kun je naast klantenservice ook conversies verhogen en leads met live chat binnenhalen en heeft het zowel voor de klant als voor jou als bedrijf grote voordelen. Maar het is altijd handig om even op een rijtje te hebben staan hoe dit nu echt gaat, met live chat meer omzet genereren. Daarom dit artikel, zodat je niet de hele website af hoeft te pluizen naar duidelijkheid.
Read More

Hoe je het beste je chatteam kan managen

Je hebt live chat geïntegreerd in de communicatiemix van je bedrijf. Dus als het goed is weet je al dat je je nieuwe chatagents goed moet trainen en opleiden om je live chat zo effectief mogelijk te kunnen benutten. Daarna komt er een nieuwe uitdaging bij kijken: het managen van je team als deze groeit. Hoe zorg je ervoor dat je afdeling optimaal werkt en je alle chatagents efficiënt inzet? Bij live chatsoftware zit hiervoor vaak al het een en ander aan hulpmiddelen inbegrepen. Hieronder zie je hoe je die kan inzetten.
Read More

Targeted live chat: wat en hoe?

May 16, 2017 by Anthony Carter Tags: proactief chatten, trigger

We hadden het in ons blog al eens eerder over proactieve chat. Je weet wel, dat je contact opneemt met je websitebezoekers vóórdat zij met jou contact opnemen. Proactieve chat kun je ook meer gericht aanpakken: targeten. Dan screen je vooraf je websitebezoekers en neem je alleen contact op met een klein deel daarvan, zíj die voldoen aan een aantal eisen. Op die manier kun je effectiever communiceren, wat handig is als je bijvoorbeeld je live chat-kanaal specifiek voor sales inzet.
Read More

Waarom je live chat ook buiten je kantooruren moet aanbieden

Live chat kan je klantenservice en verkopen een flinke boost geven, als je dit goed inzet. Een belangrijk onderdeel van het succes van je live chatkanaal is door deze ook buiten kantooruren om bereikbaar te maken. Want wanneer de meeste klantenservicemedewerkers naar huis gaan, doen jouw klanten hetzelfde. En pas dán hebben ze de tijd om andere dingen te doen, zoals winkelen, televisie kijken en contact opnemen met de klantenservice van bedrijven.
Read More

Leadgeneratie: Hoe hou je de balans tussen kwaliteit en kwantiteit?

Mar 25, 2017 by Anthony Carter Tags: kwaliteit, kwantiteit, leads

We leven in tijden waarin leadgeneratie moeilijker en moeilijker wordt. De klant heeft het tegenwoordig vooral voor het zeggen en als bedrijf tast je veelal in het donker als het gaat om wat de klant denkt en zoekt. Hoe zorg je dan toch voor veel leads, die ook nog eens van hoge kwaliteit zijn? Hoe hou je die balans tussen kwaliteit en kwantiteit?
Read More

Live chat automatiseren: doe het met mate

Hier vertelden we je nog over wat proactieve live chat is en dat het automatiseren ervan belangrijk is. Als een soort vervolg op dit artikel schrijven we nu een soort tegenartikel, waarin we je de andere kant van het automatiseren van live chat laten zien. Waar we ons eerst richtten op hoe je het wél moet aanpakken, kijken we nu even naar hoe je het beter níet kunt doen. En dan richten we ons puur en alleen op het automatiseren ervan.
Read More

Boze klant aan de andere kant van de chat? Zo handel je het netjes af

Net als bij elke andere vorm van klantenservice kun je bij live chat ook te maken krijgen met boze klanten. Maar net als bij elke andere vorm van klantenservice zijn er manieren om daar goed mee om te gaan. Want live chat is juist bedoeld om extra service aan je klanten te geven, niet om ze weg te jagen. Dus wat doe je als je met een ontevreden persoon aan het chatten bent? Deze tips van LiveChat Pro opvolgen!
Read More

Hoe live chat bijdraagt aan klanttevredenheid in ‘the Age of the Customer’

Je hebt vast wel eens op een zakelijke manier met live chat te maken gehad. Misschien heb je een keer een website bezocht waar in een chatvenster vriendelijk aan je gevraagd werd of je hulp nodig had met het maken van een keuze. Of misschien heb je er wel eens een Frankwatchingartikel over gelezen. Live chat is in ieder geval zeker een goede toevoeging in je klantenservicemix in een tijd dat de klant steeds meer de touwtjes in handen krijgt.
Read More

Wat is proactieve live chat?

Dec 04, 2016 by Anthony Carter Tags: proactief chatten

De bereikbaarheid van Nederlandse websites via live chat is in 2016 ten opzichte van de twee voorgaande jaren verbeterd. Daarom is het tijd om eens te kijken naar een belangrijk aspect van live chat. Eerder vertelden we je al hoe je je live chat kanaal kan boosten om tot betere resultaten te komen. Een van de tips die we je daar gaven was om je klanten actief aan te spreken. Proactieve chat, dus. Wat houdt dat precies in, hoe doe je dat en wat kan je met proactieve live chat bereiken?
Read More

Waarom je leadgeneratie beter kunt uitbesteden

Wanneer je bedrijf groeit, kan het een goed idee zijn om te beginnen bepaalde aspecten van je bezigheden uit te besteden. Aspecten die je niet per se zelf in handen hoeft te houden. Leadgeneratie is daar een goed voorbeeld van. Voor veel bedrijven heeft dit namelijk een zeer hoge prioriteit en daarom is het belangrijk dat dit zo goed en efficiënt mogelijk gebeurt.
Read More