020-2612837

Home

Live chat automatiseren: doe het met mate

Hier vertelden we je nog over wat proactieve live chat is en dat het automatiseren ervan belangrijk is. Als een soort vervolg op dit artikel schrijven we nu een soort tegenartikel, waarin we je de andere kant van het automatiseren van live chat laten zien. Waar we ons eerst richtten op hoe je het wél moet aanpakken, kijken we nu even naar hoe je het beter níet kunt doen. En dan richten we ons puur en alleen op het automatiseren ervan. Als je nog geen gebruik maakt van live chat in je klantenservicemix, dan raden we je aan om eerst even dit artikel te lezen. Hierin kun je lezen wat de voordelen zijn voor jou als bedrijf en wat het de klant te bieden heeft. Enkele voordelen voor bedrijven: het is snel en dus goedkoper. En de klant gebruikt het graag; die neemt namelijk steeds meer online contact op met bedrijven omdat dit snel en anoniem is. Overigens hebben we eerder ook al een artikel geschreven met de do’s en dont’s van live chat implementeren, maar het onderwerp waar we het in dit artikel over gaan hebben ontbrak daarin omdat het een eigen artikel verdient. Live chat in de communicatiemix […]
Read More

Boze klant aan de andere kant van de chat? Zo handel je het netjes af

Net als bij elke andere vorm van klantenservice kun je bij live chat ook te maken krijgen met boze klanten. Maar net als bij elke andere vorm van klantenservice zijn er manieren om daar goed mee om te gaan. Want live chat is juist bedoeld om extra service aan je klanten te geven, niet om ze weg te jagen. Dus wat doe je als je met een ontevreden persoon aan het chatten bent? Deze tips van LiveChat Pro opvolgen!
Read More

Hoe live chat bijdraagt aan klanttevredenheid in ‘the Age of the Customer’

Je hebt vast wel eens op een zakelijke manier met live chat te maken gehad. Misschien heb je een keer een website bezocht waar in een chatvenster vriendelijk aan je gevraagd werd of je hulp nodig had met het maken van een keuze. Of misschien heb je er wel eens een Frankwatchingartikel over gelezen. Live chat is in ieder geval zeker een goede toevoeging in je klantenservicemix in een tijd dat de klant steeds meer de touwtjes in handen krijgt.
Read More

Wat is proactieve live chat?

Dec 04, 2016 by Anthony Carter Tags: proactief chatten

De bereikbaarheid van Nederlandse websites via live chat is in 2016 ten opzichte van de twee voorgaande jaren verbeterd. Daarom is het tijd om eens te kijken naar een belangrijk aspect van live chat. Eerder vertelden we je al hoe je je live chat kanaal kan boosten om tot betere resultaten te komen. Een van de tips die we je daar gaven was om je klanten actief aan te spreken. Proactieve chat, dus. Wat houdt dat precies in, hoe doe je dat en wat kan je met proactieve live chat bereiken?
Read More

Waarom je leadgeneratie beter kunt uitbesteden

Wanneer je bedrijf groeit, kan het een goed idee zijn om te beginnen bepaalde aspecten van je bezigheden uit te besteden. Aspecten die je niet per se zelf in handen hoeft te houden. Leadgeneratie is daar een goed voorbeeld van. Voor veel bedrijven heeft dit namelijk een zeer hoge prioriteit en daarom is het belangrijk dat dit zo goed en efficiënt mogelijk gebeurt.
Read More

Case study: Kroftman boekt groot succes met onze Managed Live Chat

Oct 10, 2016 by Anthony Carter Tags: case study

Dat live chat uitbesteden zijn vruchten afwerpt, wisten wij bij LiveChat Pro eigenlijk al. Maar recent onderzoek bij één van onze klanten heeft dit nogmaals bewezen. Kroftman Structures benaderde ons met het verzoek om het aantal leads vanuit websitebezoekers te verhogen, zonder dat dit al te veel tijd en geld zou kosten. Over dit proces hebben we een case study geschreven, zodat je precies kan zien hoe dit gebeurd is.
Read More

Boost je live chatkanaal met deze tips

Misschien gebruik je live chat al een tijdje, maar bereik je niet helemaal de resultaten die je vooraf als doel opgesteld had. Dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen, waaronder alles zo laten zoals het nu is. Wil je wel je live chatkanaal optimaliseren en betere resultaten boeken? Dan is het een goed idee om verder te lezen, want hieronder vertellen we je wat de beste manieren zijn om je live chatkanaal een echte boost te geven.
Read More

Drie doelen waarvoor je live chat kan inzetten: service, conversies en leads

Velen zien live chat puur als klantenservicetool. Dat is niet gek, want het is daar dan ook zeer, als niet meer dan andere kanalen, geschikt voor. Maar live chat kan bedrijven ook op andere manieren helpen. Bijvoorbeeld als conversieverhoger of om leads mee te genereren. Voor welk doel je live chat ook inzet, er kan groot succes mee geboekt worden, mits het op de juiste manier wordt gebruikt.
Read More

De kracht van hybrid outsourcing: besteed je live chat gedeeltelijk uit

Als je met live chat gaat beginnen, zul je voor de volgende vraag komen te staan: ga ik uitbesteden of hou ik alles in eigen beheer? Beide methoden hebben hun eigen voordelen en de keuze is dan ook niet altijd even gemakkelijk te maken. Maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat je live chat ook gedeeltelijk kan uitbesteden en zelf nog wel de touwtjes in handen kan houden? Dit soort ‘hybrid outsourcing’ is voor veel bedrijven dé oplossing en kan hen helpen om hun doelen (sneller) te bereiken.
Read More

Bepaal met slechts 6 vragen of je live chat beter kan uitbesteden

Sep 12, 2016 by Anthony Carter Tags: live chat uitbesteden

Voor veel bedrijven heeft het uitbesteden van live chat vooral voordelen en weinig nadelen. Dit geldt echter niet voor ieder bedrijf, moet worden opgemerkt. Om te bepalen of het uitbesteden van live chat voor jouw bedrijf wel of niet een goed idee is, moet er gekeken worden naar verschillende aspecten van je bedrijf en mate en type van klantenservice. Of je uitbesteedt of niet, een goede afhandeling van live chat is altijd belangrijk. Stel jezelf onderstaande 6 vragen en je zal al snel ontdekken of uitbesteden voor jouw bedrijf de juiste optie is.
Read More