020-2612837

Home

Live chat personaliseren: over het hoe en waarom

Live chat is een zeer efficiënte manier om met je klanten in contact te staan. Het is bijvoorbeeld veel efficiënter dan een callcenter en heeft zowel voor jou als bedrijf als voor de klant zelf veel voordelen (zie ook De kracht van live chat). Live chat kun je inzetten voor service, conversieverhoging en/of leadgeneratie. En voor de beste resultaten is het belangrijk om je strategie te personaliseren.
Read More

Live chat bemannen

Wanneer je aan de slag gaat met live chat voor je klantenservice of om te zorgen voor een hogere omzet, is het bemannen ervan een belangrijk onderdeel. Aan te raden is om 24/7 bereikbaar te zijn, maar dat is niet altijd nodig. Bijvoorbeeld voor kleinere bedrijven of wanneer je alleen binnen Nederland of Europa zakendoet. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen: live chat bemannen heeft ook alles te doen met het aannemen van het juiste personeel. 
Read More

Live chat statistieken die je niet mag negeren

Nov 01, 2017 by Anthony Carter Tags: statistieken

Als je nog geen gebruik maakt van live chat in je klantenservicemix, dan wordt dat hoog tijd. Het kan je namelijk veel opbrengen en daarnaast ook nog eens veel schelen. Om te kijken wat dit in harde cijfers precies betekent, hebben we het internet voor je afgezocht naar duidelijke statistieken waarmee het effect van live chat tastbaar wordt gemaakt. Hieronder behandelen we er een paar voor je en leggen we je uit wat dit voor jou kan betekenen.
Read More

9 redenen waarom je klanten van live chat houden

Live chat werkt goed bij klanten en is handig om in je communicatiemix te hebben. Je moet immers je klanten genoeg opties geven om contact met je op te nemen. En het heeft voor jou als bedrijf enorm veel voordelen. Maar heb je je ooit afgevraagd wat live chat de klant nu eigenlijk te bieden heeft? Klanten houden van live chat. Maar waarom precies? Die vraag stelden wij onszelf ook en we kwamen op de volgende 9 redenen.
Read More

10 lastige vragen om aan een potentiële live chat provider te stellen

Sep 13, 2017 by Anthony Carter Tags: live chat provider, vragen

Wanneer je met live chat wilt beginnen, is het belangrijk om de juiste provider uit te kiezen. Daarbij moet je letten op bijvoorbeeld prijzen en voorwaarden, maar er zijn nog meer dingen. Denk aan bijvoorbeeld het contract en de voorwaarden, maar ook technische eisen waaraan een provider moet voldoen en ook aan zijn personeel moet je denken. Hieronder leggen we je uit wat de 10 belangrijkste vragen zijn die jij aan een potentiële live chataanbieder moet vragen.
Read More

Hoe je je baas overtuigt om live chat in te zetten

Aug 22, 2017 by Anthony Carter Tags: baas, feiten, manager, overtuigen

Klantenservicemedewerkers zijn de medewerkers binnen een bedrijf die het meest in contact staan met anderen. Wat zij de hele dag door doen is communiceren, communiceren, communiceren. Als jij op zo’n afdeling werkt, dan kan het best zo zijn dat je op een gegeven moment het gevoel krijgt dat de dingen best wat efficiënter geregeld kunnen worden. De tijd die er aan gesprekken besteed wordt, de manier waarop informatie gevonden kan worden of de manier waarop jij en je collega’s onderling met elkaar communiceren.
Read More

Meer omzet met live chat, kan dat?

Als je regelmatig terugkomt op onze blog, dan weet je eigenlijk al een beetje wat live chat is en hoe het aan je inkomsten kan bijdragen. Zo houdt het bijvoorbeeld je klanten tevreden, kun je naast klantenservice ook conversies verhogen en leads met live chat binnenhalen en heeft het zowel voor de klant als voor jou als bedrijf grote voordelen. Maar het is altijd handig om even op een rijtje te hebben staan hoe dit nu echt gaat, met live chat meer omzet genereren. Daarom dit artikel, zodat je niet de hele website af hoeft te pluizen naar duidelijkheid.
Read More

Hoe je het beste je chatteam kan managen

Je hebt live chat geïntegreerd in de communicatiemix van je bedrijf. Dus als het goed is weet je al dat je je nieuwe chatagents goed moet trainen en opleiden om je live chat zo effectief mogelijk te kunnen benutten. Daarna komt er een nieuwe uitdaging bij kijken: het managen van je team als deze groeit. Hoe zorg je ervoor dat je afdeling optimaal werkt en je alle chatagents efficiënt inzet? Bij live chatsoftware zit hiervoor vaak al het een en ander aan hulpmiddelen inbegrepen. Hieronder zie je hoe je die kan inzetten.
Read More

Targeted live chat: wat en hoe?

May 16, 2017 by Anthony Carter Tags: proactief chatten, trigger

We hadden het in ons blog al eens eerder over proactieve chat. Je weet wel, dat je contact opneemt met je websitebezoekers vóórdat zij met jou contact opnemen. Proactieve chat kun je ook meer gericht aanpakken: targeten. Dan screen je vooraf je websitebezoekers en neem je alleen contact op met een klein deel daarvan, zíj die voldoen aan een aantal eisen. Op die manier kun je effectiever communiceren, wat handig is als je bijvoorbeeld je live chat-kanaal specifiek voor sales inzet.
Read More

Waarom je live chat ook buiten je kantooruren moet aanbieden

Live chat kan je klantenservice en verkopen een flinke boost geven, als je dit goed inzet. Een belangrijk onderdeel van het succes van je live chatkanaal is door deze ook buiten kantooruren om bereikbaar te maken. Want wanneer de meeste klantenservicemedewerkers naar huis gaan, doen jouw klanten hetzelfde. En pas dán hebben ze de tijd om andere dingen te doen, zoals winkelen, televisie kijken en contact opnemen met de klantenservice van bedrijven.
Read More