020-2612837

Home

Geautomatiseerde chat vs. een community: communities

Aug 13, 2018 by Anthony Carter Tags: chatbot, community, forum

In het vorige deel van dit artikel hebben we je verteld over wat live chat inhoudt en wat de voordelen en nadelen zijn voor je bedrijf. Nu gaan we dieper in op communities en fora en doen we hetzelfde: wat is een community of forum? Met een community kun je er onder meer voor zorgen dat je minder vragen binnenkrijgt omdat je klanten elkaar helpen. Ook is het een persoonlijker kanaal dan een chatbot. Wat is dan beter om in te zetten: een chatbot of een community?
Read More

Geautomatiseerde chat vs. een community: chatbots

Aug 11, 2018 by Anthony Carter Tags: chatbot, community, forum

Live chat en communities of fora kunnen je klantenservice veel goeds brengen. Beide kanalen hebben andere eigenschappen en kunnen dus andere dingen voor je doen. Om deze twee vormen van webcare met elkaar te kunnen vergelijken en te kunnen bepalen wat beter werkt, moeten we eerst kijken naar wat beide kanalen precies inhouden en welke voordelen en nadelen ze met zich meebrengen. Dit artikel bestaat uit twee delen, in deze eerste gaan we dieper in op live chat. De tweede volgt snel, daarin hebben we het over communities en vellen we een oordeel.
Read More

Wat AI te bieden heeft in live chat

 Van alle moderne technologieën is AI is er zo één die je als bedrijf niet mag missen. Zeker niet als je klantenservice serieus neemt. Deze technologie kan je namelijk helpen sneller te werken en geld te besparen. Tegelijkertijd zorg je voor een betere klantervaring. Hoe? We leggen je het uit in dit artikel.
Read More

Waarom AI niet mag ontbreken in je live chat

In live chat – en in digitale klantenservice in het algemeen – speelt AI een alsmaar groter wordende rol. Het is slechts een kwestie van tijd dat AI niet meer weg te denken zal zijn uit de zakenwereld en eigenlijk ook ons hele leven. Het helpt ons beter en sneller te werken en kosten en moeite te besparen. Daarom is het tijd om je eens uit te leggen waarom dat precies is. AI kan je helpen je klantenservice flink wat efficiënter te maken.
Read More

Wat is de optimale responstijd voor live chat?

Jul 28, 2018 by Anthony Carter Tags: responstijden

Chat heeft de reputatie snel te zijn. Dat is logisch aangezien het realtime is. Net zoals wanneer je persoonlijk met iemand spreekt, in persoon of aan de telefoon. We hebben vast en zeker allemaal van onze ouders geleerd dat het onbeleefd is om niet te antwoorden wanneer er iemand tegen je praat. Dat geldt ook bij live chat: je antwoord mag niet uitblijven. Maar het mag ook niet al te lang op zich laten wachten. Laten we eens dieper duiken in de wereld van de responstijden voor live chat. Hoe lang mag je de klant laten wachten op je eerste reactie?
Read More

Hoe kennisbanken je live chat kunnen helpen verbeteren

Jul 05, 2018 by Anthony Carter Tags: kennisbanken

Live chat is een heel snel communicatiekanaal in klantenservice. Veel sneller bijvoorbeeld dan telefonie, waar er slechts één persoon tegelijkertijd geholpen kan worden. Maar we leven in een tijd waar het altijd sneller kan. En dat is ook de verwachting van je klanten wanneer ze met je in gesprek gaan. Om je live chat nóg sneller te maken, kun je de software integreren met een kennisbank. Kennisbanken kunnen de klant zichzelf laten helpen wanneer je deze openbaar maakt. Maar je kunt een kennisbank ook opbouwen voor gebruik door je personeel. En over dat laatste gaan we in dit artikel even wat dieper in.
Read More

Conversieoptimalisatie: wat jij kunt doen met je website om zo veel mogelijk conversies te krijgen  

Ieder bedrijf heeft baat bij een goede website. Je kunt er veel mee doen: gevonden worden, je klanten van informatie voorzien of voor extra inkomsten zorgen door bijvoorbeeld advertenties te plaatsen of artikelen te verkopen. Maar een ander doel is om nieuwe bezoekers om te zetten in kopers. Voor ieder doel is een andere aanpak nodig en in dit artikel leggen we je uit hoe je met je website een hogere conversie krijgt.
Read More

WhatsApp niet geschikt voor de AVG: ga snel op zoek naar een alternatief voor je klantenservice! 

May 23, 2018 by Anthony Carter Tags: avg, gdpr, privacy, whatsapp

Wanneer je via Google zoekt naar de nieuwe voorwaarden van WhatsApp, komen er vele resultaten naar boven. Sinds korte tijd krijg je in de app al de melding dat de voorwaarden herzien zijn en dat je die moet accepteren. Het bedrijf heeft de servicevoorwaarden en het privacybeleid bijgewerkt in verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hiervoor is een simpel ‘Akkoord’ en een vinkje dat je ouder bent dan 16 jaar is voldoende. WhatsApp focust zich er vooral op om aan de gebruikers uit te leggen waarvoor de persoonlijke informatie gebruikt wordt. Ons advies: ga snel op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Vanaf 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in je communicatiemix!
Read More

Lange live chat wachtrijen: proactieve klantenservice en hoe om te gaan met lange wachtrijen

We hebben het in onze vorige artikelen Lange live chat wachtrijen: personeel en Lange live chat wachtrijen: de juiste middelen al even gehad over live chatwachtrijen en hoe je personeel en de middelen waarmee zij werken daarin een grote rol spelen. In dit artikel gaan we het hebben over een andere manier om lange wachtrijen te voorkomen: proactieve live chat. Daarnaast sluiten we deze drie artikelen af met tips voor wanneer het er toch op aankomt dat de wachtrijen te lang worden.
Read More

Lange live chat wachtrijen: de juiste middelen

Mar 19, 2018 by Anthony Carter Tags: middelen, wachten, wachtrijen

We hebben het in ons vorige artikel Lange live chat wachtrijen: personeel al even gehad over live chatwachtrijen en hoe je personeel daarin een grote rol speelt. In dit artikel gaan we het hebben over de middelen waarmee je chatteam werkt. Het is namelijk belangrijk om ervoor te zorgen dat je team de juiste middelen ter beschikking heeft. Middelen die goed werken en up-to-date zijn.
Read More