Live chat outsourcen – een investering of een kostenpost?

Voor een bedrijf is live chat een sales tool die veel meer voordelen biedt dan enkel ondersteuning en promotie van een bedrijf. Je zult versteld staan ​​om te weten dat meer dan 42 procent van klanten de voorkeur heeft om via live chat te communiceren wanneer ze online winkelen. Online bedrijven erkennen steeds meer de waarde van live website ondersteuning; daarom willen de meeste ondernemers het op hun e-commerce websites. Voordat jij het op jouw website plaatst, zorg ervoor dat je weet dat live chat niet alleen om software gaat, maar ook om live chat operators. Het klinkt eenvoudig, maar soms hebben bedrijven niet de tijd, geld, middelen en expertise om effectieve live chat op de website te implementeren en kleine foutjes kunnen van live chat ervaring een ramp maken.

Outsourcing lijkt een mogelijke oplossing te zijn omdat je gemakkelijk aan een team van live chat experts kunt komen dat opgeleid kan worden als een verlenging van je bestaande klantenservice team. Men kan beweren dat uitbestede live chat operators een enorme kostenpost voor het bedrijf kunnen zijn, zodat een ondernemer niet deze optie moet overwegen, maar experts in bedrijfsvoering zeggen dat het een kostenpost is met een rendement, dus moet het als een investering worden beschouwd die onmiddellijk een aantrekkelijke ROI (Return on Investment) levert. Laten we eens kijken naar het rendement dat uitbestede live chat kan opleveren.

Onervaren Chat Operators = Ontevreden Klanten

Dit is de belangrijkste reden om jouw live chat service uit te besteden aan ervaren live chat operators. Aangezien alleen toegewijde en ervaren live chat operators beter met klanten kunnen communiceren, zul je niet in staat zijn om vragen efficiënt te beantwoorden en kunnen je klanten ongelukkig en ontevreden worden. Wanneer je in real-time bezig bent met mensen, moet je weten hoe je met hun verwachtingen omgaat. Wat als een klant op je live chat icoon klikt en een bericht krijgt dat niemand beschikbaar is, zal hij waarschijnlijk jouw website verlaten en ergens anders naartoe gaan. Het is ook genoeg om een ​​herhalingsaankoop te verpesten.

Nog erger is het als chat operators wel beschikbaar zijn, maar niemand reageert op de vraag van de klant. Klanten willen dat live chat operators beschikbaar zijn wanneer ze die nodig hebben en niet alleen volgens de gewone kantooruren. Jouw klantenservicemedewerkers zijn waarschijnlijk onervaren hierin en kunnen niet 24 uur per dag op kantoor zijn om vragen via de chat af ​​te handelen. De beste oplossing is dan toch live chat aan een ander bedrijf uit te besteden. Want uitbestede operators zoals die van LiveChat Pro, een live chat service provider, zouden wel 24 uur per dag beschikbaar zijn.

Outsourcing is kosteneffectief

Outsourcing is in de meeste gevallen kosteneffectief. Voor veel online bedrijven is het duur om een in-house team van website live support operators aan te nemen en te trainen. Het zijn niet alleen het salaris en andere loonkosten, maar ook recruitmentkosten, opleidingskosten en fysieke infrastructuur die nodig is om ze te huisvesten. Bovendien is dekking nog als een operator vrij neemt of ziek is. Door live chat uit te besteden kunnen ondernemers alle kosten voorkomen die gemoeid zijn bij het werven, trainen en managen van live chat operators.

Jij hebt dan nog steeds de controle, maar alles zal probleemloos zijn. Het enige wat je moet doen is hen betalen en om resultaat vragen.

Deze twee aanwijzingen geven duidelijk aan dat uitbestede live chat niet als een kostenpost moet worden beschouwd, maar het is een investering die onmiddellijke resultaten in de vorm van een hoge ROI oplevert. Je zult met de inzet van live chat van een toegenomen gemiddelde orderwaarde en een veel hogere conversie profiteren.