Home

Waarom AI niet mag ontbreken in je live chat

In live chat – en in digitale klantenservice in het algemeen – speelt AI een alsmaar groter wordende rol. Het is slechts een kwestie van tijd dat AI niet meer weg te denken zal zijn uit de zakenwereld en eigenlijk ook ons hele leven. Het helpt ons beter en sneller te werken en kosten en moeite te besparen. Daarom is het tijd om je eens uit te leggen waarom dat precies is. AI kan je helpen je klantenservice flink wat efficiënter te maken.
Read More

Wat is de optimale responstijd voor live chat?

Jul 28, 2018 by Anthony Carter Tags: responstijden

Chat heeft de reputatie snel te zijn. Dat is logisch aangezien het realtime is. Net zoals wanneer je persoonlijk met iemand spreekt, in persoon of aan de telefoon. We hebben vast en zeker allemaal van onze ouders geleerd dat het onbeleefd is om niet te antwoorden wanneer er iemand tegen je praat. Dat geldt ook bij live chat: je antwoord mag niet uitblijven. Maar het mag ook niet al te lang op zich laten wachten. Laten we eens dieper duiken in de wereld van de responstijden voor live chat. Hoe lang mag je de klant laten wachten op je eerste reactie?
Read More

Hoe kennisbanken je live chat kunnen helpen verbeteren

Jul 05, 2018 by Anthony Carter Tags: kennisbanken

Live chat is een heel snel communicatiekanaal in klantenservice. Veel sneller bijvoorbeeld dan telefonie, waar er slechts één persoon tegelijkertijd geholpen kan worden. Maar we leven in een tijd waar het altijd sneller kan. En dat is ook de verwachting van je klanten wanneer ze met je in gesprek gaan. Om je live chat nóg sneller te maken, kun je de software integreren met een kennisbank. Kennisbanken kunnen de klant zichzelf laten helpen wanneer je deze openbaar maakt. Maar je kunt een kennisbank ook opbouwen voor gebruik door je personeel. En over dat laatste gaan we in dit artikel even wat dieper in.
Read More

Conversieoptimalisatie: wat jij kunt doen met je website om zo veel mogelijk conversies te krijgen  

Ieder bedrijf heeft baat bij een goede website. Je kunt er veel mee doen: gevonden worden, je klanten van informatie voorzien of voor extra inkomsten zorgen door bijvoorbeeld advertenties te plaatsen of artikelen te verkopen. Maar een ander doel is om nieuwe bezoekers om te zetten in kopers. Voor ieder doel is een andere aanpak nodig en in dit artikel leggen we je uit hoe je met je website een hogere conversie krijgt.
Read More

WhatsApp niet geschikt voor de AVG: ga snel op zoek naar een alternatief voor je klantenservice! 

May 23, 2018 by Anthony Carter Tags: avg, gdpr, privacy, whatsapp

Wanneer je via Google zoekt naar de nieuwe voorwaarden van WhatsApp, komen er vele resultaten naar boven. Sinds korte tijd krijg je in de app al de melding dat de voorwaarden herzien zijn en dat je die moet accepteren. Het bedrijf heeft de servicevoorwaarden en het privacybeleid bijgewerkt in verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hiervoor is een simpel ‘Akkoord’ en een vinkje dat je ouder bent dan 16 jaar is voldoende. WhatsApp focust zich er vooral op om aan de gebruikers uit te leggen waarvoor de persoonlijke informatie gebruikt wordt. Ons advies: ga snel op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Vanaf 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in je communicatiemix!
Read More

Lange live chat wachtrijen: proactieve klantenservice en hoe om te gaan met lange wachtrijen

We hebben het in onze vorige artikelen Lange live chat wachtrijen: personeel en Lange live chat wachtrijen: de juiste middelen al even gehad over live chatwachtrijen en hoe je personeel en de middelen waarmee zij werken daarin een grote rol spelen. In dit artikel gaan we het hebben over een andere manier om lange wachtrijen te voorkomen: proactieve live chat. Daarnaast sluiten we deze drie artikelen af met tips voor wanneer het er toch op aankomt dat de wachtrijen te lang worden.
Read More

Lange live chat wachtrijen: de juiste middelen

Mar 19, 2018 by Anthony Carter Tags: middelen, wachten, wachtrijen

We hebben het in ons vorige artikel Lange live chat wachtrijen: personeel al even gehad over live chatwachtrijen en hoe je personeel daarin een grote rol speelt. In dit artikel gaan we het hebben over de middelen waarmee je chatteam werkt. Het is namelijk belangrijk om ervoor te zorgen dat je team de juiste middelen ter beschikking heeft. Middelen die goed werken en up-to-date zijn.
Read More

Lange live chat wachtrijen: personeel

Wanneer je live chat inzet, moet je dat goed doen. Op die manier haal je er zoveel mogelijk rendement uit en is het echt een aanvulling voor je organisatie. Een aspect dat belangrijk is en vaak voor irritatie zorgt bij de klant, is lange wachtrijen. Daarom besloten we om hier eens dieper in te duiken en je te vertellen hoe je het beste kan omgaan met lange wachtrijen, maar ook hoe je deze kan voorkomen. Want het enige dat je wilt is de klant tevreden houden en wachten is iets waar de klant niet van houdt. We kijken in het eerste van drie artikelen naar je personeel.
Read More

Live chat inzetten voor je zakelijke klanten (B2B)

Wanneer je zakendoet, niet met consumenten maar met andere bedrijven, is het een goed idee om live chat ook hiervoor in te zetten. Al snel wordt bij ‘live chat’ aan particuliere klanten gedacht, maar dat is zeker niet de enige manier om live chat in te kunnen zetten. Zo zetten wij bijvoorbeeld zelf live chat voor zakelijke klanten succesvol in. Ook je zakelijke klanten hebben behoefte aan een anonieme, vrijblijvende manier om meer informatie in te winnen. Vaak werken zij zelf veel achter de computer en dan is een chatvenster een handige uitkomst. Hieronder leggen we je uit hoe dat werkt.
Read More

Gepersonaliseerde live chat: over het hoe en waarom

Live chat is een zeer efficiënte manier om met je klanten in contact te staan. Het is bijvoorbeeld veel efficiënter dan een callcenter en heeft zowel voor jou als bedrijf als voor de klant zelf veel voordelen (zie ook De kracht van live chat). Live chat kun je inzetten voor service, conversieverhoging en/of leadgeneratie. En voor de beste resultaten is het belangrijk om je strategie te personaliseren.
Read More

Meld u zich aan voor onze nieuwsbrief

Met boordevol tips over digitaal klantcontact!