020-2612837

Home

Geef live chat een tweede kans met deze tips

Live chat kan een belangrijke toevoeging voor je communicatiestrategie zijn en kan je veel geld besparen of zelfs opbrengen. Helaas zijn de ervaringen met live chat niet voor iedereen een succesverhaal. Er zijn bedrijven die in het verleden live chat geprobeerd hebben, maar hiermee niet de gewenste resultaten hebben bereikt. Hiervoor zijn verschillende redenen te bedenken. Heb jij wel eens live chat ingezet op je website maar te weinig succes geboekt? Lees dan hieronder waardoor dat kan komen, waarom je live chat een tweede kans moet geven en hoe je het dit keer wel tot een succes maakt.
Read More

Wanneer kun je live chat beter uitbesteden?

Aug 22, 2016 by Anthony Carter Tags: live chat uitbesteden

Als je live chat gaat implementeren, dan kom je op een gegeven moment bij de vraag of je het allemaal zelf gaat aanpakken of dat je dit door een gespecialiseerd bedrijf laat doen. Hier hebben we de voors en tegens van beide strategieën al eens voor je op een rijtje gezet. Hoewel voor sommige bedrijven de beste keuze is om live chat in eigen handen te houden, zullen meer (vooral kleinere) bedrijven dit beter kunnen uitbesteden. Hoe kom je erachter of jij het beste je live chat uit handen kunt geven?
Read More

Succesvol live chat implementeren: alles op een rijtje

Als je live chat wilt gaan inzetten, is een plan handig. Want er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Personeel, software, tijd, de website, noem maar op. Alles waar je rekening mee moet houden, hebben we heel mooi voor je op een rijtje gezet, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Read More

De beste klantenservice: selfservice of live chat?

Jul 29, 2016 by Anthony Carter Tags: live chat, selfservice

Vroeger was het zo dat een klant altijd zelf contact op moest nemen met de klantenservice van een bedrijf als hij een vraag of probleem had. Hij werd dus altijd geholpen door een medewerker. De manier waarop, dat is in de loop der tijd veranderd van brieven en telefoontjes tot e-mails en tegenwoordig ook online chat. Dat de klant veel zelf kan doen en regelen op het gebied van klantenservice en ondersteuning, is nog relatief nieuw. In dit artikel nemen we selfservice en live chat eens onder de loep en bekijken we welke van de twee een betere klantenservicemethode is.
Read More

Live chat: wat is het en wat kun je ermee doen?

Live chat is nog vrij jong in de communicatiemix, maar bestaat toch al even. Vroeger zaten we op het in de jaren ’90 zeer populaire ICQ (weet je het nog?) of gebruikten we MSN, dat het een stuk langer heeft uitgehouden maar inmiddels in Skype is opgegaan. Tegenwoordig hebben we Facebook Messenger en WhatsApp, maar het principe is hetzelfde gebleven: via (korte) tekstberichten een gesprek houden of een kort bericht sturen.
Read More

Hoe besteed je succesvol je digitale klantencontact uit?

Jun 15, 2016 by Anthony Carter Tags: live chat uitbesteden

Er zijn verschillende redenen te noemen om live chat uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Een veel voorkomende reden is omdat je zelf geen personeel hebt dat de juiste vaardigheden heeft. Of misschien heb je er simpelweg geen tijd voor omdat je het te druk hebt met andere werkzaamheden. Om ervoor te zorgen dat je je digitale klantencontact succesvol uit handen geeft, zijn slechts drie dingen van belang: maak een plan, vind de juiste aanbieder en meet de resultaten.
Read More

Onderzoek 2016: Nederlandse websites steeds beter bereikbaar via live chat

Jun 07, 2016 by Anthony Carter Tags: bereikbaarheid, onderzoek

Wij hebben vorige maand onder 135 Nederlandse websites onderzoek gedaan naar de beschikbaarheid van live chat. Dit is het derde jaar dat dit onderzoek uitgevoerd wordt. Deze websites, variërend van webshops en online reisbureaus tot bedrijfswebsites uit verschillende branches, boden in die periode hun bezoekers allemaal live chat aan. Uit dit onderzoek bleek dat bij 27% van de websites live chat overdag offline was, terwijl er wel live chat functionaliteit op de sites aangeboden werd. Vorig jaar lag dit percentage nog op 37%, en het jaar daarvoor op 42%.
Read More

Digitaal klantencontact: uitbesteden of zelf beheren?

Live chat kan je uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Dit komt met veruit de meeste voordelen en is voor de meeste bedrijven dan ook de juiste keuze. Maar er zijn ook een aantal belangrijke dingen te zeggen voor het in eigen huis houden van live chat, bijvoorbeeld controle. Wanneer moet je live chat zelf beheren en voor wie heeft uitbesteden meer voordelen? We zetten het voor je op een rijtje. Als je een (groot) team voor de klantenservice in huis hebt, is live chat slechts een kleine uitbreiding daarvan. Je kunt dan een kleine groep van je bestaande team opleiden tot chatoperator, of hiervoor nieuwe mensen aannemen. Voor sommige (grote) bedrijven kan het heel belangrijk zijn om zelf de controle te houden over alle communicatiemiddelen en om zelf contact te houden met de klant. Voor hen is het een goed idee om het digitale klantencontact zelf in huis te houden. Zij moeten dan rekening houden met de volgende punten:
Read More

De do’s en dont’s van live chat implementeren

May 25, 2016 by Anthony Carter Tags: tips

Je wilt live chat wilt gaan inzetten voor je bedrijf. Misschien voor de klantenservice, misschien om meer leads te genereren. Of misschien wel allebei. Er zijn altijd een aantal essentiële stappen die je moet nemen om live chat succesvol te implementeren in je communicatiestrategie. En ook een aantal essentiële dingen die je juist moet vermijden. Wij zetten de do’s en dont’s van live chat voor je op een rijtje.
Read More

Live chat of Whatsapp?

Dat mensen steeds meer chatten, is een gegeven. Maar welk medium is nu het beste? WhatsApp blijft maar groeien en groeien, maar live chat aanbieden op je website werpt ook voor steeds meer bedrijven zijn vruchten af. Dus als je de keuze moet maken, is het dan beter om te kiezen voor live chat of voor WhatsApp? Om de keuze makkelijker voor je te maken, hebben we de twee media vergeleken op een aantal belangrijke punten: proactief klanten benaderen, kosten, leadgeneratie, gespreksgeschiedenis, wachttijden, mobiel vs. desktop (en het schakelen hiertussen), het versturen van geautomatiseerde berichten en dataverzameling.  WhatsApp en live chat zijn beiden real time en de klant spreekt direct met een medewerker, dus beiden zijn snel en persoonlijk en mensen kunnen geholpen worden met hun specifieke probleem. En je hoeft bij beide media de klant niet op te zoeken, want deze komt naar jou toe. Beiden leveren dus een besparing van tijd op. Maar op een aantal andere punten zijn de twee opties zeer verschillend en het is aan jou als bedrijf om te bepalen wat zwaarder weegt.
Read More

Meld u zich aan voor onze nieuwsbrief

Met boordevol tips over digitaal klantcontact!