020-2612837

Home

De kracht van live chat

May 08, 2016 by Anthony Carter Tags: kracht, live chat, nadelen, voordelen

Live chat is in de digitale communicatiemix nog vrij nieuw en nog niet alle bedrijven gebruiken het. Dit aantal groeit wel steeds, en verschillende grote bedrijven hebben al met veel succes aangetoond dat het werkt. Het wordt dus steeds duidelijker dat live chat werkt, maar waarin zit nu precies de kracht van live chat? Live chat heeft vele voordelen en eigenlijk weinig nadelen. We zetten de voordelen voor zowel de klant als voor jou als bedrijf op een rijtje.  We kunnen je de kracht van live chat heel kort uitleggen: het is snel, direct, persoonlijk en vrijblijvend. En de groep mensen, die een voorkeur hebben voor online media om contact te hebben met bedrijven, blijft groeien naarmate er steeds meer jongeren bij komen. Dit alles zorgt ervoor dat live chat binnen niet al te lange tijd onmisbaar gaat worden in de communicatiemix van bedrijven. Maar niet zo snel, hieronder leggen we het je punt voor punt uit.
Read More

Live chat voordeel: data verzamelen

  Live chat heeft vele voordelen. Zoals snellere service bieden. Of hogere verkoopcijfers opleveren. Hier noemen we er nog eens vijf. Maar waar veel bedrijven niet meteen aan denken, is dat bij live chat veel verschillende data verzameld kan worden. En deze data kun je als bedrijf weer gebruiken om structureel je website en service te verbeteren.  Welke data kan er dan verzameld worden? Blij dat je dat vroeg. Nu geldt wel dat met iedere live chat software andere data verzameld wordt, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat je kunt rekenen op de volgende informatie:
Read More

Succesvol nieuwe chatoperators opleiden in 4 stappen

Als je als bedrijf net begint met live chat, kun je er voor kiezen om zelf een team van operators samen te stellen. Maar ook als je bedrijf groeit en daarmee ook het aantal chats, kun je ervoor kiezen om de live chat niet langer uit te besteden, maar deze in eigen beheer te nemen. Het kan een slimme keuze zijn om chat zelf aan te pakken, maar hiervoor heb je wel goed opgeleid personeel nodig. Chat operators zijn namelijk geen standaard klantenservicemedewerkers. Met klanten chatten vereist vaardigheden die callcentermedewerkers niet nodig hebben en die ook verschillen van die bij klantencontact via e-mail. Bij deze andere vaardigheden komt ook een andere training kijken. Nieuwe chatoperators goed opleiden is niet moeilijk. In vier stappen zorg je ervoor dat jouw nieuwe medewerkers snel uitgroeien tot de beste chatoperators.
Read More

Webcare: het nieuwe callcenter

Feb 14, 2016 by Anthony Carter Tags: webcare

Sociale media hebben de laatste jaren sterk veranderd hoe bedrijven de klant opzoeken. Maar dat klantenserviceorganisaties ‘social’ ook inzetten voor de klantenservice, is nog relatief nieuw. Klantenservice bieden via sociale media opent vele deuren, maar daarbij is het wel belangrijk dat dit juist aangepakt wordt. Steeds meer bedrijven hebben de mogelijkheden van de recente ontwikkelingen door: vandaag de dag worden meer dan 35% van alle klanteninteracties digitaal afgehandeld. IT-bedrijf Dimension Data stelt dat, als deze groei zo door gaat, er over 2 jaar meer digitale interacties zijn dan telefonische. Dit dwingt bedrijven dus om anders naar sociale media te kijken. Klantenservice bieden via sociale media biedt vele voordelen en de ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op.
Read More

Lancering van Webcare Pro

Dec 16, 2015 by Anthony Carter Tags: webcare

Het afgelopen jaar ben ik in mijn gesprekken met potentiële en nieuwe klanten vaak op het onderwerp ‘webcare’ gestuit. Hierbij kreeg ik wel eens de vraag: “Kunnen wij naast live chat ook webcare aan jullie uitbesteden?” Webcare is het leveren van online klantenservice. In theorie hoort live chat hierbij, maar in de praktijk omvat webcare het leveren van online klantenservice via social media en sinds kort ook Whatsapp. Vanuit deze klantvraag heb ik een nieuwe bedrijfsactiviteit opgezet, onder de naam van Webcare Pro. Klanten kunnen dus voortaan aan ons ook hun webcare uitbesteden. Webcare Pro biedt webcare onder andere via Facebook, Twitter, Whatsapp en Facebook Messenger. Op de website www.webcarepro.nl vind je alle informatie en prijzen over deze vorm van dienstverlening.
Read More

Het outsourcing landschap van de webshop [infographic]

Nov 11, 2015 by Anthony Carter Tags: infographic

Er komt veel bij kijken als je een webshop hebt. Gelukkig kun je veel zaken outsourcen. Maar wat? En bij wie? (klik erop om uit te vergroten)
Read More

Hoe kies je een live chat outsourcing bedrijf?

Dus je hebt besloten om live chat uit te besteden en bent begonnen aan de zoektocht naar een live chat outsourcing partner om jouw bedrijf te ondersteunen. Dit artikel schrijf ik om je te helpen de verschillen te begrijpen tussen de verschillende outsourcing partners en hoe je de beste voor jouw bedrijf kunt kiezen. Maar Anthony, werk JIJ niet voor een bedrijf dat juist dit soort live chat diensten levert? Waarom zou ik bevooroordeeld advies van jou moeten aanhoren? Goede vraag, lieve lezer. Ja, wij bieden managed live chat. Zijn we voor elk bedrijf de juiste partij? Nee. We willen met bedrijven werken die een geschikt voor ons zijn, dus als het lezen van dit artikel jou helpt om te beslissen welke partner je nodig hebt en wij blijken niet die partner te zijn, dan is dat prima! Live chat is echt geweldig en ik zou graag willen zien dat elke site dit heeft en dat het door de juiste mensen bemand wordt – of wij dat nu zijn, een concurrent of een inhouse team. Erewoord. En nu gaan we verder! Outsourcing kan een enge beslissing zijn. Op dit moment doe jij je best om ervoor te zorgen dat je […]
Read More

5 manieren om waarde voor jouw klanten te creëren

Toegevoegde waarde is een belangrijke tactiek die door kleine ondernemingen gebruikt kan worden om klanten te verwerven en te behouden, de naamsbekendheid te verhogen en jouw positie in de markt te differentiëren. Weet je niet waar je moet beginnen? Hier zijn vijf manieren om toegevoegde waarde te creëren die gemakkelijk in jouw business plan geïmplementeerd kunnen worden: 1. Houd altijd rekening met het perspectief van je klanten De kunst van het creëren van toegevoegde waarde begint met de mogelijkheid om je bedrijf door de ogen van je klanten te bekijken. Bedenk wat belangrijk voor jouw doelgroep is en hoe jouw product of dienst hen ten goede zal komen. Welk probleem lost het op, hoe zal het hen helpen obstakels te overwinnen of hun werk beter te doen? Veel bedrijven missen de boot door op productkenmerken te focussen in plaats van de voordelen. Door je aandacht te verschuiven naar het leveren van content die zich op de behoeften van jouw klanten richt kun je beginnen met helpen en stoppen met verkopen. Het creëren van de klantpersonas is nuttig om je inzicht te geven over jouw huidige en toekomstige klanten, wat voor hen zinvol is, en geeft jou een stappenplan van de aard […]
Read More

Nieuwe klant: OTYS recruitment software

Jul 20, 2015 by Anthony Carter Tags: klant, OTYS, recruitment software

Eerder deze maand zijn wij aan de slag gegaan voor OTYS, een internationale ontwikkelaar van recruitment software met ruim 1000 klanten. LiveChat Pro heeft voor OTYS live chat op haar site geïmplementeerd en is met haar chat team van 7 uur ‘s ochtends tot 11 uur ‘s avonds, 7 dagen per week aan het chatten met websitebezoekers. Het team beantwoordt vragen van bezoekers en genereert demo-aanvragen voor de verkopers. OTYS hoopt op deze manier meer uit haar website en de traffic te halen en het leven van haar verkopers gemakkelijker te maken door hoogwaardige leads via chat te genereren.
Read More

Onderzoek 2015: 37% van de onderzochte websites is overdag via live chat niet bereikbaar

Wij hebben in juni en begin juli onder 163 Nederlandse websites onderzoek gedaan naar de beschikbaarheid van live chat. Deze websites, variërend van webshops en online reisbureaus tot bedrijfswebsites uit verschillende branches, boden in die periode hun bezoekers allemaal live chat aan. Uit dit onderzoek bleek dat bij 37% van de websites de live chat overdag offline was. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was. Vorig jaar lag dit percentage nog op 42%. Ik zie een kleine verbetering in de beschikbaarheid van live chat, maar het verbaast mij nog steeds dat bedrijven zo slecht via chat bereikbaar zijn, terwijl ze telefonisch in het algemeen wel goed bereikbaar zijn. Vooral jongeren nemen vaker via chat met bedrijven contact op dan via de telefoon. De onderzochte bedrijven zouden moeten gaan nadenken over hoe ze hun contact centers op het gebied van live chat beter zouden kunnen organiseren. Van de onderzochte sites is bijna driekwart ’s avonds niet via de live chat bereikbaar, terwijl in het weekend 70% onbereikbaar is.
Read More

Meld u zich aan voor onze nieuwsbrief

Met boordevol tips over digitaal klantcontact!