Home

Nieuwe klant: Hogeschool Arnhem en Nijmegen

Deze hogeschool wilde haar website persoonlijker maken en een laagdrempelig contactkanaal toevoegen aan de bestaande kanalen (telefoon, e-mail) op de site. Ze had niet eigen mensen om de site van live chat te voorzien en deze te bemannen en besloot daarom om live chat aan ons uit te besteden. Op dit moment is er alleen live chat op een deel van de site, maar zal in de toekomst verder uitgebreid worden. De meeste bezoekers zijn aankomende studenten die overwegen om op de HAN te gaan studeren en zich aan het oriënteren zijn. De medewerkers van LiveChat Pro maken via chat de bezoekers wegwijs op de site en maken afspraken voor een adviesgesprek met een coördinator indien de bezoeker er behoefte aan heeft.
Read More

Hoe genereer je meer omzet en verbeter je de klantervaring met cross-sell en upsell?

Upselling en cross-selling is de kunst en wetenschap van het introduceren van betere of aanvullende producten bij klanten waarin ze op dat moment geïnteresseerd zijn. Offline retailers hebben dit decennialang gedaan (zoals “Wil je er frietjes bij?” bij de McDonalds). En er is een hoop voordelen voor zowel de klant als de retailer. In feite, volgens een onderzoek van een Forrester-analist zijn productaanbevelingen zoals upsells en cross-sells verantwoordelijk voor 10-30% van de e-commerce omzet. In dit artikel zul je leren waarom product upsells en cross-sells zo belangrijk zijn, wat je zou moeten aanbieden en hoe je het moet doen. Laten we beginnen.
Read More

De voor- en nadelen van het uitbesteden van live chat

Trends in de richting van outsourcing in het algemeen zijn na de recessie opnieuw in een stroomversnelling geraakt terwijl bedrijven op zoek zijn gegaan naar kostenbesparingen en minimale operationele complexiteit. Met de huidige volatiele economie, waarin bedrijven moeten besparen op de bedrijfsvoeringskosten om de concurrentie bij te houden, is het uitbesteden van live chat steeds populairder geworden. Volgens een onderzoek van EverestGroup geven cijfers aan dat uitgaven aan contact center outsourcing in 2013 met 7% zijn toegenomen ten opzichte van het voorgaande jaar. Uitgaven binnen non-voice kanalen (e-mail, chat, social media) groeiden zelfs met 35-40% per jaar.
Read More

Nieuwe klant: Nooteboom Group

Feb 12, 2015 by Anthony Carter Tags: klant, nooteboom group

Deze week heeft LiveChat Pro weer een nieuwe klant binnen: Nooteboom Trailers. Dit bedrijf heeft met een omzet van 110 miljoen euro in Europa een leidende marktpositie in het ontwerpen en fabriceren van voertuigen voor het uitzonderlijk wegvervoer van 20 tot 140 ton nuttig draagvermogen. LiveChat Pro zal de live chat op de site van Nooteboom bemannen, van 7 uur ‘s ochtends tot 11 uur ‘s avonds, 7 dagen per week. In eerste instantie zal enkel proactive chat ingezet worden. Zakelijke bezoekers uit verschillende landen zullen uitgenodigd worden voor een chatsessie zodra ze specifieke pagina’s op de site bezoeken. Op deze manier kunnen de meertalige chat operators van LiveChat Pro gericht bezoekers targeten en ze converteren naar leads. Het belangrijkste doel op dit moment is om met live chat meer offertes voor het bedrijf te genereren. De chat operators van LiveChat Pro verwelkomen Nooteboom Group en kijken uit naar een langdurige samenwerking. Klik hier als je onze whitepaper wilt downloaden over hoe je met live chat leads kunt genereren.
Read More

Wanneer moet je live chat uitbesteden?

Veel mensen twijfelen bij de beslissing of zij live chat aan een ander bedrijf moeten uitbesteden en wegen de voor- en nadelen af van het beperken van het aantal uren dat ze live chat op hun website beschikbaar stellen met de prijs die ze aan een bedrijf moeten betalen voor service die ze krijgen. Terwijl de eigenlijke beslissing van het al dan niet uitbesteden van live chat op een website geheel aan jou als eigenaar van die website is, zijn er een paar factoren die het gemakkelijker kunnen maken om te onderscheiden of het uitbesteden van live chat het beste voor de algehele productiviteit van jouw bedrijf is.
Read More

Waarom klanttevredenheid zo belangrijk is

Klanttevredenheid is een maatstaf waarmee een organisatie kan bepalen of producten en/of diensten aan klantverwachtingen voldoen (of ze overstijgen). Klanttevredenheid is belangrijk omdat het ondernemers en managers een metriek levert die ze kunnen gebruiken om hun organisaties te managen en te verbeteren. In een onderzoek onder bijna 200 senior marketing managers antwoordde 71 procent dat men een metriek die de klanttevredenheid meet zeer nuttig vindt voor het managen en bewaken van hun bedrijven. Hier zijn de zes belangrijkste redenen waarom klanttevredenheid zo belangrijk is: Het is een belangrijke indicator voor herhaalaankoopintentie en loyaliteit Het is een manier van differentiëren ten opzichte van de concurrent Het verlaagt de klantverloop Het verhoogt de customer lifetime value Het vermindert negatieve mond-tot-mondreclame Het is goedkoper om klanten te behouden dan nieuwe te werven
Read More

Onderzoek: chatmedewerker webwinkel scoort een 6,2 op Nederlands

Een door LiveChat Pro opgezet onderzoek onder 98 Nederlandse webwinkels die van live chat voorzien zijn laat schokkende resultaten zien. De gemiddelde live chat operator van een webwinkel scoort met een 6,2 matig op het gebied van de Nederlandse taal. Ook is de algemene kennis van de chat medewerker niet altijd even hoog. 12% van de operators kan geen antwoord geven op de vraag wat het BTW-nummer van de webwinkel is, terwijl dit nummer bijna altijd op de contactpagina of in de algemene voorwaarden van de webwinkel te vinden is.
Read More

7 redenen waarom live chat de conversie op websites verhoogt

Conversies op websites zijn vrij letterlijk de brandstof die een internetbedrijf draaiende houdt. Sommige brandstoffen werken beter dan anderen. Gelukkig kunnen de meeste conversiefactoren met een beetje onderzoek afgeleid worden. Google Analytics, eye-tracking software en zelfs klantenquêtes kunnen jouw conversiespecialisten in de juiste richting helpen. Er is een functie in het bijzonder die conversies meer doet verhogen dan welke willekeurige kleurverandering of verplaatsing van een knop ook, en die functie heet live chat. Live chat verandert onmiddellijk de perceptie van de consument. Het verleent websites extra geloofwaardigheid en geeft potentiële klanten de gemoedsrust dat klantenservice een prioriteit is. Consumenten die op zoek zijn naar informatie gedijen absoluut op live chat en zelfs de gewone shopper geniet van het voordeel van de mogelijkheid om een prijs of een functie bevestigd te krijgen voordat men tot aankoop overgaat. Er zijn meerdere manieren waarop live chat de conversie verhoogt. Hier zijn zeven van de meest belangrijke:
Read More

Onderzoek: Zendesk Nederlandse marktleider op het gebied van live chat software

Uit een marktonderzoek door LiveChat Pro blijkt dat het Amerikaanse bedrijf Zendesk, de maker van live chat software Zopim, met 33% het grootste marktaandeel in Nederland heeft. Wij hebben in de maand december van vorig jaar 150 Nederlandse websites onderzocht die een live chat functie bezitten.
Read More

Tien redenen waarom je nog niet live chat op jouw website hebt ingevoerd

Bedrijven, onderwijsinstellingen en andere organisaties hebben het internet omarmd om hun aanwezigheid op te bouwen en klanten binnen te halen; dit allemaal in een poging om extra omzet op een kosteneffectieve manier te genereren. Echter, veel websitebezoekers voelen geen connectie met de organisatie als ze vragen hebben. Een telefoontje kan betaalde 0900 nummers, lange wachttijden, gesprekken met verschillende medewerkers en keuzemenu’s betekenen, terwijl met e-mail het dagen kan duren voordat er een reactie is, waarbij meerdere uitwisselingen nodig zijn om tot een oplossing te komen (zie ook ons onderzoek naar responstijden binnen de 50 grootste webwinkels in Nederland). Steeds meer consumenten willen onmiddellijke, nauwkeurige antwoorden op hun vragen en zorgen hebben. Diezelfde consumenten hebben de neiging om liever zaken te doen met iemand die snelle, accurate antwoorden kan bieden zodra ze vragen hebben. Websites met live chat stellen ondernemingen in staat om snelle en gemakkelijke antwoorden te bieden op een manier die ook een positieve invloed op het bedrijfsresultaat heeft.
Read More

Meld u zich aan voor onze nieuwsbrief

Met boordevol tips over digitaal klantcontact!