Waarom zou je live chat uitbesteden?

Het uitbesteden van live chat kan een belangrijke beslissing zijn. Een deel van jouw bedrijf uitbesteden kan sowieso een belangrijke beslissing zijn. Dit begrijpen wij heel goed.

Om de beste sales voor jouw bedrijf te krijgen en de beste ervaring voor jouw klanten te creëren zul je toch het uitbesteden aan experts moeten overwegen.

Een van de gebieden van jouw bedrijf waarvan wij denken dat je zou moet uitbesteden is management van live chat. Dit artikel gaat in op een van de belangrijkste redenen waarom je live chat zou moeten uitbesteden aan een professioneel team van operators zoals die van ons. Wil je meer redenen hebben, begin gewoon een chat met een van onze operators en zie hoe uitstekend ze zijn.

De telefoon werd in het verleden niet altijd als een verkoop- en klantenservice tool gebruikt. Toen sales en customer service call centers voor het eerst op de markt kwamen, ging het niet om het kiezen van de juiste telefoon, het ging toen om het inhuren van de juiste mensen om de technologie tot zijn volledige potentieel te gebruiken. De telefoon zelf zorgde niet voor extra omzet of voor een uitstekende klantenservice, het was de medewerker die aan de andere kant van de lijn zat.

Hetzelfde geldt voor live chat. Je kunt niet een grote toename in omzet of leadgeneratie of verbeterde klantenservice verwachten door gewoon die live chat knop op jouw site te plakken. Het is de live chat operator die de behoeften van de klant begrijpt, die de relatie met hem opbouwt zodat zijn problemen op een snelle en vriendelijke manier opgelost worden, die op een beleefde manier beter zijn behoeften leert kennen en de omzet verhoogt door problemen op te lossen en geschikte productaanbevelingen te doen.

Daarom moet de juiste mensen inzetten om live chat te bedienen. Daarom zou je live chat liever aan live chat experts willen uitbesteden.

De live chat operator

Sommige mensen hebben de juiste persoonlijke eigenschappen, het vertrouwen en de vaardigheden om een goed gesprek te voeren, anderen niet. Hetzelfde geldt voor live chat. Niet iedereen kan meerdere snelle chats behandelen terwijl men uitstekende service levert en de omzet en leadgeneratie verhoogt.

Onze live chat operators zijn het soort mensen die klaar staan voor alles wat een klant aan hen zou kunnen voorleggen. Ze begrijpen de klanten, zelfs wanneer ze slechte spelling, verkeerde technische termen of onvolledige zinnen gebruiken. Ze weten wat ze moeten doen wanneer zij met een ontevreden klant (of een tevreden klant!) geconfronteerd worden. En het beste van alles is dat ze weten hoe ze een oplossing kunnen uitleggen, ongeacht de technische kennis die de klant heeft; en ze weten hoe ze productaanbevelingen moeten doen en upsellen om de conversie en gemiddelde orderwaarde te verhogen.

Niet alleen hebben onze operators de juiste persoonlijkheid en taalvaardigheden om een ​​klant te kalmeren, ze hebben ook de vaardigheden om de klant van meer te voorzien.

Onze operators worden opgeleid om een ​​slechte klantervaring om te zetten in een geweldige klantervaring. Een gedeeltelijk geïnteresseerde prospect om te zetten in een lead. En een window shopper om te zetten in een terugkerende klant.

Zoals ik al zei, gaat het niet om het implementeren van de technologie op je site, het gaat om het inzetten van de juiste mensen die weten hoe ze live chat omzetten in voordelen voor jouw bedrijf. Gewoon omdat je een klantenserviceteam hebt dat elke centimeter van jouw bedrijf kent en heel goed vragen via de e-mail of de telefoon kunnen beantwoorden betekent niet dat ze in staat zijn om een expert in live chat te zijn. Live chat is een vliegensvlug schriftelijk communicatiekanaal. Chat operators moeten de juiste vaardigheden en opleiding hebben om meerdere vragen tegelijk aan te kunnen en het meeste uit deze interacties te halen.

Daarom zou je live chat moeten uitbesteden aan een team dat weet wat het aan het doen is. En daarom dus zou je live chat aan ons geweldige team van chat operators moeten aanbesteden.