Als u eigenaar of beheerder van een online business bent, dan weet u hoe belangrijk het is om contact te hebben met klanten om orders binnen te halen, hulp te bieden en klanttevredenheid te creëren. Naast het verstrekken van traditionele ondersteuning via e-mail en telefoon hebben bedrijven nu de mogelijkheid om live chat uit te besteden (managed live chat) en dit geweldige communicatiekanaal op hun websites aan te bieden.

Websites van grote bedrijven maken reeds gebruik van managed live chat, wat bewijst hoe effectief het is. Sommige van deze bedrijven zijn Nike, Accenture, Microsoft, Alfa Romeo, Johnson & Johnson en FedEx om er maar een paar te noemen.

Live chat biedt een veel snellere manier om online met klanten te communiceren door middel van slechts een klik op de knop. Het beste van online chat is dat het om realtime communicatie en behoud van klanten gaat, omdat ze de site niet hoeven te verlaten. In tegenstelling tot telefonische interactie kunnen live chat operators meerdere chats aan, zodat klanten minder lang hoeven te wachten.

Het enige nadeel van online chat is wanneer het niet goed wordt geïmplementeerd. Sommige organisaties hebben niet genoeg tijd en personeel om live chat te bieden vanwege beperkte training en middelen.

Managed Live Chat is dan een optie.

Live chat uitbesteden aan een bedrijf zoals Digital Customer Care Company geeft uw organisatie een voorsprong op de concurrentie, omdat wij de middelen zullen leveren om de de live chat operators aan te nemen, te trainen en managen. Het is alsof u uw eigen medewerkers heeft, maar dan met meer tijd en kennis van het product, waardoor klanten de tevredenheid krijgen die ze nodig hebben.

Zodra u een managed live chat bedrijf heeft gekozen, is het belangrijk om wat tijd te besteden aan de training van de chat operators over uw product en ze op de hoogte te blijven houden van recente ontwikkelingen in uw bedrijf.

Voor degenen die nog steeds sceptisch zijn over de effectiviteit van de inzet van live chat op hun website, volgen hier een aantal feiten die hopelijk je van gedachten zullen doen veranderen:

  • 61% van de conversie vindt plaats tijdens een live chat.
  • Klanten die chatten hebben 4,1 keer meer kans om te converteren dan niet-chatters.
  • Onderzoek onder onze klanten bevestigt dat live chat interacties zeer bevredigend zijn voor bezoekers aan de website; een gemiddelde tevredenheidsscore van 8,8.

Het uitbesteden van live chat zal uw bedrijf enorm helpen mits dit correct gedaan wordt. Probeer ons uit. Er is geen betere manier om klanten te bedienen dan door er te zijn wanneer ze je nodig hebben.