020-2612837

Over ons

LiveChat Pro heeft sinds 2006 enorm veel ervaring opgedaan in de live chatwereld. Onze missie is het leveren van uitstekende online klantenservice en het converteren van bezoekers naar leads, aanvragen of orders. Als een van de oudste live chataanbieders van Nederland is LiveChat Pro een echte marktleider en dus de betrouwbaarste keuze als het gaat om live chat.


Marktleider op het gebied van live chat

Sinds 2006 hebben wij veel kennis opgedaan waarmee we onze producten en diensten blijven verbeteren. En we zijn niet bang om deze kennis te delen met de rest van Nederland. Want we geloven dat je alleen goed geïnformeerd de juiste keuze kunt maken. Onze kennis delen we in drie vormen:

Informatieve artikelen op ons blog

Op onze blog is veel informatie te vinden over live chat. We behandelen hier vele uiteenlopende onderwerpen zoals personalisatie, een outsourcing bedrijf kiezen en het opzetten van een chatteam. We publiceren met regelmaat nieuwe artikelen die bedrijven moeten helpen de juiste live chataanbieder te kiezen en live chat op de juiste manier te implementeren en managen.

Live chattraining

In onze live chattraining kunnen bedrijven en hun personeel alle kneepjes van het chatvak leren. De training is bedoeld voor (toekomstige) chatagents zelf, maar ook hun teamleiders en managers. Er zijn verschillende soorten trainingen beschikbaar. In de chattraining komen verschillende onderwerpen aan bod en beslaan twee dagdelen.

Live chat implementatie en consultancy

Voor wie wil beginnen met live chat maar er eigenlijk niets over weet en/of er geen ervaring mee heeft, bieden we live chat implementatie en consultancy. Hierin helpen we bij aspecten zoals het configureren van de software en het opstellen van de business rules. We helpen om de juiste software te selecteren en deze helemaal passend te maken aan de wensen van de klant.


Meertalig chatten

LiveChat Pro biedt niet alleen ondersteuning in het Nederlands. Vandaag de dag zijn bedrijven namelijk allang niet meer alleen binnen de eigen landgrenzen werkzaam. Het duurde dan ook niet lang om we Engelse dienstverlening aan onze diensten toe te voegen. Maar ook Duits en Frans mochten niet lang op zich laten wachten en op dit moment bieden we in alle vier talen volwaardige klantenservice.


Grote en middelgrote klanten

Grote bedrijven moeten wel kiezen voor kwaliteit. En dat is precies de reden dat LiveChat Pro een aantal zeer grote spelers tot zijn klanten mag rekenen. Enkele voorbeelden zijn UNICEF, Makelaarsland, EP:, Hewlett Packard Enterprise en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Onze kwaliteit komt vanuit onze ervaring en kennis, maar we doen er meer aan om deze kwaliteit vast te houden. En de tevredenheid van onze klanten bewijst dat we kwaliteit leveren:

“Hoewel HPE al 10 jaar live chat op haar sites aanbiedt, wisten wij dat het kanaal nog effectiever ingezet kon worden. Ik heb uiteindelijk LiveChat Pro ingehuurd vanwege haar expertise in live chat en rijke ervaring met dit kanaal. Aan het eind van het adviestraject is het aantal leads uit chats met 108% toegenomen ten opzichte van het begin van het project. Dit is een fantastisch resultaat!” – Peter Luijbregts | Senior Director Marketing Operations | Hewlett Packard Enterprise


Kwaliteit gegarandeerd

LiveChat Pro begrijpt dat als live chatprovider het afleveren van goed werk uiterst belangrijk is. Het succes van een bedrijf valt of staat namelijk met het klantencontact. Er zijn maar weinig bedrijven die het zich kunnen veroorloven om slechte klantenservice te leveren. Daarom garanderen wij onze kwaliteit. Dit doen we op twee manieren: we hebben alleen chatagents in dienst die KSF-gecertificeerd zijn en we bieden klanten een Service Level Agreement.

KSF certificering

Bij LiveChat Pro werken alleen professionele chatagents. Dat betekent dat iedereen die voor ons werkt gecertificeerd is bij de KSF, ofwel de Klantenservice Federatie. De KSF is de brancheorganisatie voor klantencontact. Hun certificering wordt door veel bedrijven gebruikt. Bijvoorbeeld Vodafone, Ahold, ABN-AMRO en Randstad. Het branchecertificaat van de KSF waarborgt (en ontwikkelt) de kwaliteit van klantencontact, maar werkt ook aan beeldvorming en zorgt ervoor dat de juiste mensen worden aangetrokken en behouden.

Service Level Agreement

Klanten van LiveChat Pro krijgen naast het reguliere contract ook de mogelijkheid om een Service Level Agreement af te sluiten. Dit is een overeenkomst waarin specifieke leveringsafspraken staan tussen twee partijen: LiveChat Pro en de klant. Deze afspraken zijn bindend en bevatten ook een boeteclausule. Onze garantie is het volgende:

  • minimale beschikbaarheid van de dienst: 99.9%,
  • maximale responstijd: 30 seconden, en
  • minimale klanttevredenheid: 95%

Digital Customer Care Company

LiveChat Pro is onderdeel van Digital Customer Care Company. De andere labels zijn Cheapchats.nl, Webcare Pro, Chatbot Pro en MyAnswers. Digital Customer Care Company is een totaaloplossing voor digitaal klantcontact en neemt onze opdrachtgevers veel werk uit handen. Onze samenwerkingen verschillen in omvang: soms gaat het alleen om eerstelijns contact en soms alleen om contact buiten kantooruren. Voor weer andere klanten handelen we al het digitale klantcontact af, via live chat en andere digitale communicatiekanalen, in meerdere talen.

De klanten van LiveChat Pro zijn bedrijven en organisaties met drukke websites die live chat aan ons uitbesteden. We doen dit met een team van professionele chat operators in Amstelveen. Anthony Carter is de directeur en eigenaar van het bedrijf. Zijn missie is het leveren van uitstekende online klantenservice en waar het kan de bezoeker converteren naar een aanvraag of klant.